CIKGU BM SMK COCHRANE

Dengan bahasa kita boleh memuliakan sesiapa sahaja. Berbahasalah dengan betul tanpa mengira tempat dan tujuannya.

Langkah-langkah untuk menggalakkan orang ramai makan buah-buahan tempatan

di 13/01/2011

Berdasarkan gambar di bawah.  Huraikan pendapat anda tentang langkah-langkah untuk menggalakkan orang ramai makan buah-buahan tempatan. Panjang huraian anda hendaklah tidak melebihi 120 patah perkataan.

  1. Kempen makan buah-buahan oleh pihak yang bertanggung jawab
  2. Mengadakan promosi jualan murah
  3. Peranan media massa – mempromosi tentang kelebihan buah-buahan tempatan, misalnya vitamin A dalam sebiji jambu batu sama dengan kuantiti vitamin A dalam empat biji epal.
  4. Mengurangkan import buah-buahan
About these ads

23 responses to “Langkah-langkah untuk menggalakkan orang ramai makan buah-buahan tempatan

  1. MELYUIS berkata:

    makan buah baik untuk ingatan dan kesihatan, kurang makan buat cepat padam

  2. melody berkata:

    cth karangan got???

  3. sutha berkata:

    contoh krgn……………………….

  4. Khadijah berkata:

    macam mana nak buat karangan eh??
    ada banyak lagi contoh tak??
    saya nak kena hantar karangan ni kat cikgu..
    tolong bagi lagi sikit contoh.. ^^
    please..:3

  5. Alysha berkata:

    Saya pun.. tolonglah balas dgn secepat mungkin..

  6. Aminah berkata:

    huwhuwhuw~~ :(

  7. Khadijah berkata:

    please tolong Bagi Contoh2 yg lain..
    nak kene hantar dekat cikgu tak lama lagi nih.. :(
    please.. :3

  8. desiree berkata:

    can u pls give me some more contoh…

  9. Hanis shinichi berkata:

    contoh karangan please…….

  10. izan berkata:

    ada peribahasa untuk tajuk karangan ni tak>?

  11. FAKHRUL berkata:

    buah-buahan dapat memberi kita vitamin untuk badan…. begitu pentingnya buah-buahan dalam kehidupan kita seharian … ^_^ …

  12. aishwary berkata:

    contoh karangan

  13. imelda ash shahida berkata:

    sya cari usaha..tp yg ada langkah jew…

  14. Your entire article, “Langkah-langkah untuk menggalakkan orang ramai makan buah-buahan tempatan CIKGU BM SMK
    COCHRANE” ended up being well worth writing a comment down here in the comment section!
    Only wanted to mention you actually did a remarkable job.

    Thanks a lot ,Yukiko

  15. jason berkata:

    walau give me more contoh

  16. yayangmokk berkata:

    mane CONTOHHHH ! -_-

  17. Mira berkata:

    karangan jenis spm takde ke -.- ni yg pmr punyaa kn?

  18. Fadzli berkata:

    mana karangan nyer??? hishhhh tengah tension!!!!!

  19. saiful juhar berkata:

    mana karangan nyer??? aduh aku nak karangan dia

  20. mierul iela berkata:

    hhehe…
    krgn wt sndri kowT.,,,

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 49 other followers

%d bloggers like this: